communicatie advies


 

Webdesign is boeiend. Maar er komt meer dan alleen design kijken bij het maken van een goede site. De uitdaging zit hem ook in de functionaliteit van de site. Die moet zo hoog mogelijk zijn. Het gaat om de potentiële klant die uw site bezoekt. Die klant wil informatie, en wel nu. Bij de minste irritatie klikt men weg naar een volgende site. Waarschijnlijk naar die van uw concurrent.

Het is dan ook zaak goed te kijken naar de ‘usability’ van een website. Het moet direct duidelijk zijn wat er te vinden is. Is het voor de klant interessant? Dan moet die klant snel kunnen zien waar meer informatie te vinden is. Helder zijn in de communicatie naar de potentiële klant. Dat is belangrijk. Daar komt uw omzet vandaan.

Wat ook heel belangrijk is, is de vindbaarheid van uw site. Search Engine Optimization (SEO) heet dat. Het is belangrijk dat er rekening wordt gehouden met de voorkeuren van zoekmachines. In Nederland is Google verreweg de belangrijkste. Vroeger was het vrij eenvoudig zoekmachines te manipuleren, zodat je hoger in de zoekresultaten terecht kwam. Zonder dat de inhoud van een site daar aanleiding toe gaf.

Tegenwoordig zijn de algoritmes voor het indexeren van websites een stuk intelligenter geworden. Het belangrijkste is nu de inhoud. Content. Relevante content. Die is belangrijk. Daar zijn klanten naar op zoek. Dat is wat Google wil tonen. En daar kan rekening mee worden gehouden bij het maken van uw website. Dat is wat ik doe.

rond logo van 'houtvrij'

Meer informatie?

Neem contact op

06 24610580